woensdag 13 maart 2013

"Kraaienbuurtje", langs de Hollandse IJssel


Kraaienbuurtje weer in beeld:

Boerderij "Kraaienbuurtje" bestaat helaas niet meer. De "Wipwatermolen Oudegein" op de achtergrond van het schilderij is vrij kort na de Tweede Wereldoorlog gesloopt. Met dit schilderij hebben we hem weer in beeld. Dit onderwerp sluit aan bij de totale serie, waar ik mee bezig ben naar aanleiding van het 35-jarig bestaan van het Historisch Museum. De serie begint langzamerhand een aardige omvang te krijgen.


In de loop van februari heb ik de laatste streken acryl aangebracht. Ik heb het "Kraaienbuurtje" geschilderd in de sneeuw, omdat ik zelf bezig ben met het zuiveren van mijn leven. Sneeuw betekent voor mij zuiverheid, schoonheid en openheid. Deze elementen heb ik heel hard nodig gehad in het vorige jaar van mijn  leven om weer bij mezelf te komen. En zo is het schilderij een verbinding met mijn persoonlijke ervaringen en het beeld van de boerderij "Kraaienbuurtje", die na zijn verdwijning weer in beeld is.

1 opmerking: